A divatipar – kozmetika és ruházat

blogpost_cover8.jpg

Kedves Olvasóink!

A múlt heti témánk a divatiparral foglalkozott, azon belül kiemelten a kozmetikai és ruházati iparral. Ezeket a termékeket mindenki vásárolja, de sokszor bele sem gondolunk, milyen áron állatják elő (vagy éppen semmisítik meg) őket. (Erről itt olvashattok bővebben: bit.ly/fastfashiondivat) Mivel használatuk elkerülhetetlen, így érdemes odafigyelni a beszerzésre, ha környezettudatosak szeretnénk lenni. Ebben a bejegyzésünkben pozitív példákat szeretnénk hozni, amelyek követendőek lehetnek az iparágban.

The Body Shop

Az 1976-ban létrejött vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett, amit a mottójuk is kifejez: „Éltesd, ne éld fel! Csak rajtunk múlik.” A termékeik előállításához nem végeznek állatkísérleteket és kölcsönösen együttműködnek a beszállítóikkal és a helyi közösségekkel. 2020-ra kitűzött céljaik között szerepel többek között a termékek alapanyagának 100%-os fenntartható és visszakövethető forrásból történő beszerzése és az ökológiai lábnyomuk folyamatos csökkentése. A boltjaik energiafelhasználását igyekeznek megújuló forrásokból biztosítani és a termékek csomagolására új innovációt kifejleszteni. A biodiverzitás védelme érdekében minden novemberben és decemberben eladott termék után meghatározott összegű hozzájárulást biztosítanak erdők helyreállításához és bio-hidak építéséhez szerte a világban.

Kínálatukban gyakorlatilag minden kozmetikum megtalálható, amire szükség lehet.

Lush

A Lush leginkább az állatkísérletek betiltásával kapcsolatban hívta fel magára a figyelmet, azonban ezen kívül több fontos lépést is tesznek a környezetvédelemért és fenntarthatóságért. Termékeik etikus kereskedelemből származnak és kézzel készülnek – ez teszi őket egyedivé. A vállalat, ahol csak teheti, nem használ csomagolóanyagot, így a vásárló a „pucér” terméket veszi meg a boltokban. A koncepció lényege a műanyaghulladék és a felhasznált víz csökkentése, hiszen a csomagolás elhagyásával ezek nagymértékben elkerülhetők.

Jellegzetes termékeik a fürdőbombák, amiket a legkülönbözőbb színekben és formákban lehet kapni, de sok más kozmetikum is megtalálható a boltokban.

Öko-Tex

Az Öko-Tex egy minőségjelzés, amelyet textiltermékek tanúsítására alkalmaznak. A fogyasztók részéről számos elvárás megfogalmazható a textíliákkal kapcsolatban, pl. mérettartó legyen, könnyen kezelhető legyen, a szennyeződések könnyen eltávolíthatók legyenek, stb. Ezeket a vállalatok gyakran hozzáadott vegyi anyagokkal érik el, amelyek ártalmasak lehetnek az egészségre. Az Öko-Tex standard egységes követelményrendszeren alapul, a törvény által tiltott és jelenlegi ismeretek szerint káros vagy ártalmas anyagokat vizsgálja a textíliákban. Amennyiben a termék megfelelő, 1 évre megkapja a védjegy jogosultságot (évente szükséges újítani). Érdemes figyelni ruhavásárlás során a címkét, mert minőségbiztosításként szolgál számunkra.

 

Források:

https://the-body-shop.hu

https://hu.lush.com/

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14041

 

A bejegyzés trackback címe:

https://yourgreenproject.blog.hu/api/trackback/id/tr5414731665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

YourGreenProject

Friss topikok

  • midnight coder: @Ad Dio: Na ja. Vagy üssünk agyon minden nap egy atomellenes környezetvédőt, azzal is sok CO2 megs... (2019.05.06. 07:50) Felelősségteljes utazás
  • YourGreenProject: @clemens: Teljesen egyetértünk, tényleg ez lenne a lényeg, pontosan ezt igyekeztünk kiemelni az ut... (2019.03.22. 23:33) 1. Kihívás: Mennyi hulladékot termelsz?
süti beállítások módosítása