Multik és zöldek

blogpost_cover3.jpg

Kedves Olvasónk!

Heti témánknak  a nagyvállalatok és a környezet viszonyát tűztük ki, különös tekintettel olyan példákra, melyek kiemelkednek a többi vállalat gyakorlatából környezetbarát mivoltunknak köszönhetően.

Bizakodásra adott okot, hogy több ilyen vállalati példát is találtunk - a fogyasztók növekvő igénye, hogy környezetbarát terméket vásároljanak, mindenképpen egy pozitív változás felé tereli az adott iparágakban versenyző vállalatokat.

Mivel mindannyian fogyasztók vagyunk magunk is, fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mekkora hatása lehet annak, hogy egy környezetbarát technológiát, csomagolást, újrahasznosítást alkalmazó vállalattól vásárolunk, vagy egy olyan cégtől szerezzük be a szükséges cikkeket, amely nem tartja szem előtt a környezetvédelmi szempontokat.

Mielőtt beszereznénk egy-egy terméket, érdemes utánanézni a vállalatnak, és a szokásos szempontok  - mint például a termék ára, korábbi vásárlók értékelése - immár a környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vennii. Például, a Facebook oldalunkon megosztottuk a Patagonia Black Friday-re készült különleges felhívását, melyben arra igyekeznek vezetni az embereket, hogy kerüljék el a felesleges dolgok beszerzését. De egy hazánkban is elérhető példa a H and M, amely visszavesz egy-egy zsák használt ruhát, kuponokkal ösztönözve ennek használatára a vásárlókat.

14486397866818_951b972792789e3dece81b3f96351819.jpg

Ha kitekintünk a magyar vállalatok irányába, néhány igazán példamutató vállalatot érdemes kiemelni. 2018-ban Fenntartható jövőért díjat kapott a Heineken Műanyagmentes május programja, amely keretében négy szórakozóhelyeken a már jól megszokott műanyagpoharak helyett növényi alapanyagokból készült, lebomló poharakból ihatták sörüket a vendégek.

kornyezettudatosak-vagyunk2.jpg

A Love Revolution jelszó alatt a Sziget fesztivál szervezői a környezettudatosságra és a fenntartható fejlődésre is gondoltak. 2018-tól például repohárban kapják a fesztiválozók az italukat, amit vissza kell vinni, és cserébe új poharat kapnak. Egy Ecokempinget is létrehoztak a fesztivál területén, ahol minden lakó ajándék vászontáskát kap kulaccsal, csikkgyűjtővel és szemeteszsákkal. A Slow Food Barban pedig csak lebomló tányéron, lebomló evőeszközökkel dolgoznak stb. Az E.On támogatásával pedig napenergia segítségével üzemeltetik a recepciót és a szanitert. Természetesen a szelektív hulladékgyűjtésre is odafigyelnek. A kezdeményezésről bővebben a honlapjukon a Green Sziget fül alatt olvashattok.

Ha még többet szeretnénk megtudni a vállalatokról, amelyek termékeit vásároljuk jó útmutatást adhat a Dow Jones Fenntarthatósági Index, amit 1999 óta vizsgálja a világ nagyvállalatainak a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségét. Előkelő helyen szerepel a listán a H&M és a Heineken is.

A bejegyzés trackback címe:

https://yourgreenproject.blog.hu/api/trackback/id/tr5014683478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

YourGreenProject

Friss topikok

  • midnight coder: @Ad Dio: Na ja. Vagy üssünk agyon minden nap egy atomellenes környezetvédőt, azzal is sok CO2 megs... (2019.05.06. 07:50) Felelősségteljes utazás
  • YourGreenProject: @clemens: Teljesen egyetértünk, tényleg ez lenne a lényeg, pontosan ezt igyekeztünk kiemelni az ut... (2019.03.22. 23:33) 1. Kihívás: Mennyi hulladékot termelsz?
süti beállítások módosítása